5 zvykov úspešných ľudí

Väčšinu času nášho života neriadime sami. máme zapnutého auto-pilota, ktorý rozhoduje o tom, čo sa bude diať. Hovorím o našom podvedomí, ktoré je zodpovedné za takmer všetko, čo urobíme. Sme riadení našimi zvykmi.

Napríklad, keď šoférujeme auto na prázdnej ceste. Náš mozog automaticky vypína, pričom si to ani neuvedomíme a zrazu sme v cieli. Je to zvyk. Stalo sa vám už niekedy, že ste sa zobudili tesne predtým, ako vám mal zazvoniť budík? Pravdepodobne ste zvyknutý vstávať každé ráno v ten istý čas a vaše telo sa tomuto zvyku už prispôsobilo.

Je to ako programovanie samého seba. Niečo nadiktujete telu a ono to urobí. Keď to má urobiť už dvadsiaty krát, tak si tento program zapamätá a urobí to samo od seba. Čo keby sme sa ale vedeli naprogramovať tak, aby naše podvedomie fungovalo v náš prospech?

Človeku trvá priemerne 21 dní na to, aby si osvojil nejaký zvyk. Zaplatiť 21 dní na vybudovanie lepšej budúcnosti sa zdá ako pomerne výhodný obchod.
Ako si ale vybrať tie správne zvyky, ktoré nám pomôžu na ceste za lepšou verziou samého seba? Predstavíme si 5, ktoré určite stoja za vyskúšanie.

Vstávaj skôr

Jednoznačne zvyk číslo jedna. Najlepšia vec, ktorú pre seba môžete urobiť. Ráno je najlepší čas začať pracovať na sebe. Nikto vás neotravuje, nikto od vás nič nechce. Je to “najkvalitnejšia” časť dňa. Nulová šanca na odvedenie pozornosti. Ideálne len pre vás, Neriešte e-maily, nezapínajte si Messenger ani Facebook. Nechajte sociálny život ležať bokom. Venujte sa tomu, čo vás baví a zároveň vám aj pomáha.

Skúste si nastaviť zajtra budík o 5 minút skôr. Keď to pôjde, posúvajte ho ďalej. Každý deň o trošku. Nebude to ľahké. Každý si rád ráno pospí, čo i len o minútu dlhšie. Táto investícia sa vám ale vráti. Ranný čas sa pre vás stane posvätným.

Čítaj viac

Nie nadarmo sa hovorí, že múdrosť sa ukrýva v knihách. V knihách skutočne nájdeme všetko. Možno sa ale pýtaš, kedy si mám nájsť čas na čítanie, keď už teraz nič nestíham? Odpoveď je pomerne jednoduchá. Vždy. Vždy sa nejaký čas nájde. Napríklad keď čakáš v čakárni u doktora alebo čakáš na autobus. Alebo keď cestuješ autobusom. Alebo si pusti audiobook keď šoféruješ. Čas je len výhovorka. Možností je skutočne neúrekom. Maj knihu stále po ruke a využi ten čas, ktorý máš.

Cvič

Pohyb je neuveriteľne dôležitý pre naše zdravie. Bez toho sa zdravo žiť nedá. To určite každý z nás dávno vie. Medzi výhody patrí:
zníženie rizika srdcových chorôb, cukrovky a infarktu
zvyšuje flexibilitu kĺbov
spomaľuje starnutie
zvyšuje energiu a výdrž
zlepšuje kvalitu spánku

Výhod je samozrejme viac, ale pointa zostáva tá istá. Cvičenie a pohyb sú to najlepšie čo môžeš pre seba urobiť.
Na začiatok samozrejme stačí málo. Skús prechádzku, použi schody namiesto výťahu alebo urob desať klikov každé ráno. Postupne sa to začne nabaľovať a zrazu zistíš, že ti nevadí ísť trikrát do týždňa do posilky alebo ísť si zabehať.

Píš viac

Stalo sa ti už niekedy, že si na niečo zabudol? Pokiaľ netrpíš Hyperthymesiou (choroba, vďaka ktorej si pamätáš takmer všetko, čo sa v tvojom živote stane), tak si na niečo v živote už zabudol. Možno to boli niekedy dokonca dôležité veci, ktoré by si si radšej pamätal.
Teraz si predstav, že by si mal externý mozog naviac, ktorý by nikdy na nič nezabudol. Bolo by to super. Čo je ale ešte lepšie, niečo také naozaj existuje. Papier a pero. Potrebuješ niečo, napíšeš si to a papier to nezabudne. Urob si takýto externý mozog. Máš dôležitý deadline, ktorý nesmieš minúť? Ja si to zapamätám, povieš si. Potom sa ťa kolegovia opýtajú, či si odovzdal projekt a vtedy zistíš, že deadline bol včera a ty si samozrejme zabudol.
Filtrovanie informácii je veľmi užitočné. Čo nepotrebuješ mať bezprostredne v hlave, napíš do diára alebo na mobil. Zbav sa toho a drž v hlave užitočnejšie informácie.

Medituj

Nie, nemám na mysli žiadne spirituálne cvičenie pri ktorom opakuješ nejakú frázu. Myslím obyčajné dýchanie. Nádych a výdych. Sústredenie. Rôzne výskumy potvrdzujú, že meditácia pomáha ľuďom pri sústredení. Taktiež zlepšuje schopnosť ľudí vnímať prítomný okamih. Opäť platí rovnaké pravidlo ako pri všetkom: začni v malom. Skús najprv dve minúty každé ráno. Postupne môžeš pridávať podľa toho, ako ti to pôjde. Hlavne sa snaž držať konzistenciu a rob to pravidelne.

Zhrnutie

Náš automatický mód mysle zohráva v živote veľkú rolu. Vďaka tomu si náš život dokážeme naprogramovať akokoľvek chceme. Je len na nás a na našich rozhodnutiach, či túto šancu využijeme alebo nie. Začni ale v malom. Začni s jedným a postupne pridávaj. Garantujem, že keď sa ti podarí implementovať čo i len jeden z týchto zvykov natrvalo, tak sa výsledky dostavia onedlho.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.